Köp- och leveransvillkor

Pigg.nu drivs av:
Fargust AB (orgnr 559101-7610)
Gärdevägen 11, 856 50 Sundsvall

Vid beställning träffas avtal om köp först när Fargust AB bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt i vår databas utan manuell översyn. Avtalen arkiveras hos Fargust AB. Vi ingår endast avtal med myndig person eller omyndig person om målsmans medgivande finns.

Betalningsalternativ

Stripe betallösning används. Tillåter betalningar via kredit- eller betalkort.
Priser: Fargust AB redovisar priser inklusive moms med 25 %.

Fraktkostnad

Fraktkostnaderna redovisas i närheten av respektive produkt. Idag levereras alla våra produkter helt utan fraktkostnad för kund.

Leveranstid

Normal leveranstid för lagerförda varor är för de flesta varor 3-6 arbetsdagar, efter det att vi har mottagit din beställning. Avvikelser kan förekomma men meddelas då på hemsidan, via din orderbekräftelse eller genom att Fargust kontaktar dig på telefon eller epost. Du har då givetvis rätt att avstå ditt köp alternativt ändra din beställning, kontakta oss om du önskar avstå ditt köp.

Leveransätt

Fargust AB levererar med Postnord.

SMS-avisering

Samma dag som ditt paket anländer till Postens ombud skickas en SMS-avisering till det mobiltelefonnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning tar du med dig mobiltelefonen till ombudet, visar SMS-aviseringen samt giltig legitimation. OBS! Om du anger mobiltelefonnummer kommer du ENDAST att bli aviserad via SMS (ingen brevavi skickas hem till dig). Idag sker de flesta aviseringar så och på det viset bidrar vi alla till en förbättrad miljö.

Brevavisering

Gäller då Fargust inte emottagit något giltigt mobiltelefonnummer. Ombud skickar en brevavi till postadress. Ta med dig avin till det anvisade ombudet för att lösa ut din beställning.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi via kundportalen, orderbekräftelsen eller genom att Fargust kontaktar dig via epost eller på din telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar, kontakta oss snarast om du upplever att din beställning blivit sen. Fargust arbetar alltid med att försöka lösa problemet på ett för kunden så bra sätt som möjligt. Det kan dock finnas särskilda tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja och leverera din order, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Ej utlösta order

För alla outlösta paket debiterar Fargust kunden 149 kronor i avgift. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering.

Garanti

Fargust AB säljer alla produkter med ett års garanti (med undantag från demoprodukter, som har så kallad leveransgaranti upp till tre månader). Spara faktura eller kvitto för eventuellt framtida utnyttjande av garanti- och reklamationsrätt (vid delbetalning skall följesedeln sparas).

Ångerrätt

Du har självklart 14 dagars ångerrätt på samtliga Fargusts produkter. Varan måste återlämnas i ursprungligt skick, dvs. den måste vara oanvänd och emballaget intakt. Om du ångrar köpet står kund för frakt-/hanteringskostnad (för närvarande 99 kr). Ångrar du ditt köp innan leveransen lämnat vårt lager finns en begränsad möjlighet att hinna stoppa leveransen, genom att många steg i vår orderhantering sker med automatik. Du har dock fortfarande full ångerrätt - fraktkostnaden krediteras dock ej. Det är ej bytesrätt/ångerrätt på underkläder/sovplagg. Reservdelar omfattas EJ av kostnadsfria transporter. Reservdelar som köps debiteras alltid full frakt - tur och retur.

Obs! Sänd aldrig leveranser till oss med transportsätt som lämnas hos ombud. Vi har ej möjlighet att lösa ut dessa.

Returavgift

En returavgift om 99 SEK. (Ej utlöst försändelse debiteras 149 kr.)

Byten

Vid byte av produkt står vi för returen, men en ny fraktkostnad läggs på för den utgående leveransen. Detta gäller ej om felplock skett, eller om det är fel på produkten som erhållits.

Reklamationer

Vid reklamationer, oavsett typ, skall Fargusts kundtjänst alltid kontaktas Ev. återbetalningar sker direkt tillbaka till ditt kontokort. Om du har betalat på annat sätt förs dina pengar över till ditt bankkonto, personkonto eller bankgirokonto i tredje hand via återbetalnings-avi. Återbetalningen sker normalt inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Påminnelse- och kravavgifter

Påminnelseavgift för försenade fakturor: 60 kr
Inkassokoavgift: 160 kr
Ränta: 8%

Vad säger distans- och hemförsäljningslagen? För komplett information om Distans- och hemförsäljningslagen, läs mer på: www.konsumentverket.se